Stappen 2

 

nuel diploma uitreiking

Enkele maanden geleden schreef ik “Stappen”, hierin vertelde ik over m’n geslaagde selectiedag te Windesheim Zwolle voor de opleiding journalistiek. Kort samengevat, aangezien journalistiek een lotingsstudie is, moest je participeren aan taaltoetsen, een speciaal programma volgen en op basis van de eerder gemaakte toetsen volgde er een gesprek met een docent. Deze docent besprak de resultaten met je en er kwam een advies uit. Mijn advies destijds was positief, ik was aangenomen maar moest nog wel slagen. Dat hing af van 4 punten: Mijn proeve van bekwaamheid (het praktijkexamen op de stageplek), een project politiek burgerschap, twee Nederlandse mondeling examens en een tentamen communicatie die ik op onbegrijpelijke wijze twee keer eerder niet wist te behalen.

In mijn geval was het eind goed al goed. De proeve van bekwaamheid is voldoende beoordeeld en goedgekeurd door stage en school, het project politiek burgerschap is goedgekeurd en prima bevonden,  de mondelinge examens gingen mij gemakkelijk af en werden eigenlijk zonder veel moeite behaald en driemaal was scheepsrecht. Het communicatie tentamen werd EINDELIJK behaald. Uiteindelijk had ik mijn doel bereikt!foto (2)      Nuel tekenen diploma

 

Vanaf 1 september start ik dus eindelijk aan m’n HBO opleiding. Na jaren hard werken en via uiteindelijk een grote omweg is een van mijn doelen die ik heb gesteld, sinds kleins af aan bereikt. Nu is het zaak om te gaan knallen, ik heb er heel erg zin in. 1 september gaat het beginnen. Stappen zijn gezet, en bereikt. Nu wordt er een nieuwe weg belopen, de weg naar het HBO journalistiek diploma in Zwolle!

Leave a Reply

