Stappen

10252143_10201640047424797_7200636062665774846_n

Dit wordt getypt door een zeer tevreden jongeheer. Momenteel zit ik op kantoor op een vrijdag, oftewel het weekend staat voor de deur! Echter is dit niet de hoofdreden dat ik zo tevreden ben. Gisteren heb ik een grote stap gezet na een succesvolle toekomst, de toekomst die ik al jaren op een bepaalde manier probeer te plannen.

De toekomst is natuurlijk onvoorspelbaar, maar het sturen ervan kun je minstens proberen en dat heb ik natuurlijk gedaan. Gister was ik op de selectiedag van mijn toekomstige opleiding HBO journalistiek op het Windesheim te Zwolle. Met volle moed was ik er naar toe gereisd, ik was er helemaal klaar voor om aangenomen te worden. Het programma werd snel duidelijk gemaakt, drie toetsen moesten er gemaakt worden, en op basis van deze toetsen zou er een advies komen om een juiste keuze te maken.

De toetsen waren niet moeilijk, maar ook zeker niet te doen met twee vingers in je neus. Na het maken van een Nederlandse toets volgde een Engelse toets en tot slot een toets algemene ontwikkeling. Na het afronden van deze toetsen was er een korte lunchpauze, de kantine van Windesheim is wel bijzonder prijzig. Slechts een punt van kritiek wat ik kon vinden in deze verder prima Hogeschool. Na de pauze kwamen er studenten die lid zijn van een studentenvereniging een presentatie geven. Deze presentatie was interessant, maar eerlijk gezegd ben ik niet echt het type die zich aansluit bij zulke verenigingen. Ik ga gewoon lekker na Zwolle om te studeren en dan weer terug naar mijn geliefde woonplaats Almere!

Na deze presentatie kwamen de twee leukste onderdelen van de dag: Ten eerste zaten we in de radio van het Windesheim, het zogeheten Campus Radio. We kregen de opdracht om een interview te houden over een willekeurig onderwerp, jullie kunnen al in een keer raden welk onderwerp ik koos. Natuurlijk voetbal! En dan natuurlijk over het grootste, mooiste voetbal evenement wat er aankomt, het WK in Brazilië. Dit interview verliep vlekkeloos, en na het bekijken van alle overige interviews heb ik voor de fun ook nog een nieuwsbulletin voorgelezen. Dit ging prima, RTL 4 sign me up! Nee zonder grollen en grappen, het was allemaal heel leuk maar het ging natuurlijk voornamelijk om het volgende: het gesprek waarin het advies werd gegeven om een juiste keus te maken.

Mijn gesprek was samen met een erg aardige mevrouw, op het eerste oog leek zij vrij streng, maar die conclusie verdween als sneeuw voor de zon tijdens mijn gesprek. De toetsresultaten werden besproken, daarin kwam naar voren dat ik voldoende heb gescoord om toegelaten te kunnen worden. Let wel, op basis van enkel de resultaten weten ze nog niet voldoende, dus werd er om motivatie en meer informatie gevraagd. Bij mij ben je dan aan het juiste adres, ik heb van alles verteld. Over mijn huidige studie, stage, situatie op school, blog, voetbalpassie, interesse in journalistiek en mijn verleden. Na deze uitgebreide “biografie” was ik eigenlijk binnen, zoals ik al had verwacht komen al mijn eigenschappen, interesses en vooral mijn passie uitstekend overeen met de eisen en vereisten voor deze prachtige opleiding. Missie geslaagd dus, na jarenlang erna verlangen ben ik aangenomen op een HBO opleiding!

Een maar is wel dat ik nog moet slagen op het ROC van Gooi en Vechtstreek, daar moet ik mijn communicatie diploma nog bemachtigen voordat ik daadwerkelijk kan overstappen naar Zwolle. Dit diploma hangt nog van vier dingen af: Mijn proeve van bekwaamheid, kortweg PVB, die start volgende week op mijn stageplek, een project politiek burgerschap waar ik momenteel mee bezig ben, twee mondelinge examens voor Nederlands waaronder een presentatie over mijn stage en tot slot het belangrijkste en moeilijkste van allemaal, het tentamen communicatie die ik op onbegrijpelijke wijze twee keer niet heb kunnen halen. 3 maal scheepsrecht is waar we voor gaan! Pray for me, stappen zijn gezet!

 

2 thoughts on “Stappen

Leave a Reply

