Brutaliteit of geen opvoeding?

Goedemorgen dames en heren,

Maandagochtend 25 november, er valt iets voor in de trein wat mij al geruime tijd opvalt en wat ik gewoon even moet delen. Ik weet vrijwel zeker dat vele dit ook hebben meegemaakt en wellicht mijn mening delen. Je zit rustig in de trein op een tweepersoonsplek met je tas naast je, wellicht nog met oordopjes in of een koptelefoon op, en dan gebeurt het. Zoals normaal is in de vroege ochtend is de trein druk en komen er veel mensen terecht in de naar mijn mening veels te kleine coupé’s van de NS treinen. Een willekeurig persoon verschijnt naast je, jij let wellicht niet op of wacht op een verzoek. Vervolgens kijkt deze persoon demonstratief naar je en bukt om plaats te nemen op jouw tas(!). Ik vraag me af, je kan het toch ook vragen? Is dat zo moeilijk? Moet ik dit beoordelen als geen opvoeding of gewoonweg stomme brutaliteit? Feit is in ieder geval dat het niet netjes is, dit verwacht ik niet van een volwassene. Hoewel dit stukje tekst het niet oplost is het toch fijn om het even te kunnen delen. Iedereen in ieder geval een fijne werk/schooldag toegewenst, en voor de vrije personen onder ons: lucky bastards!

Groet Nuel

Leave a Reply

