Dat was lang geleden

Na een lange periode heb ik besloten om weer eens wat te bloggen. Waarom ik het een tijdje heb verwaarloosd? Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee, ik heb het niet gemist maar toch voelt het fijn om weer eens wat te schrijven. In het afgelopen half jaar(?) als het niet langer is, is er echt van alles gebeurd.

Mijn studie verloopt voortvarend, onlangs geslaagd voor mijn mondeling examen spaans met een 7 voor spreken en een 9 voor gesprekken voeren. Cijfers die zijn behaald door nachten slaap bedanken en toch de volgende ochtend vroeg arriveren in Hilversum voor een dag school. Sport is eigenlijk half bedankt door mij, ik zit in een zaalteam momenteel waar ik eigenlijk op oproepbasis speel. Gelukkig kan ik nog wel trainen en lekker een balletje trappen met wat maten, dat vormt dan mijn afleiding..

Wat me nog altijd boeit en altijd zal blijven boeien is voetbal, mijn drie clubs: Ajax, FC Barcelona en Arsenal. De resultaten van deze ploegen zijn wisselend, waar Arsenal en Barcelona beide aan kop staan in eigen land en in de hoogst aangeschreven clubcompetitie, de Champions League heeft Ajax in diezelfde Champions League na weken vol slechte resultaten en tegenslagen een heel belangrijk resultaat geboekt. In de eigen Arena werd geheel verdiend het matige schotse Celtic met 1-0 verslagen, hopelijk is dit de weg omhoog voor mijn Ajax uit Amsterdam.

Als laatste wil ik vertellen over mijn dag: Aangezien ik mij momenteel in mijn examenjaar bevind ben ik mij al geruime tijd aan het oriënteren op een vervolgstudie. Vandaag en morgen waren en zijn daar de open dagen van de Hogescholen voor, en vandaag was er een bij het Windesheim te Zwolle. Twee opleidingen hadden mijn interesse gewekt voor aanvang van de open dag: Zelf heb ik al geruime tijd onderzoek gedaan naar Journalistiek vanwege mijn sport interesse en taalvaardigheden, en mijn neef is een rechtenstudent en wilt HBO rechten gaan studeren dus ik besloot om een presentatie van beide opleidingen bij te wonen. Beide presentaties hebben mij niet teleurgesteld, integendeel ik moet een keuze gaan maken voor mijzelf. Beide presentaties waren dusdanig interessant dat ik denk, “dit kan ik weleens gaan doen in de toekomst”. Eerlijk gezegd heeft Journalistiek wel een streepje voor, maar ik sluit niets uit. Een docente Journalistiek van het Windesheim raadde mij aan om verder te gaan met mijn blog toen ik haar erover heb verteld, mede hierdoor ben ik dus ook weer begonnen met bloggen!

Morgen dus naar de open dag van Utrecht, ik ben echt zeer benieuwd of dat iets gaat worden. Voor nu is mijn keuze sowieso op Windesheim Zwolle gevallen. Dat was me weer even een lange tekst na een hele lange tijd niets gepost te hebben, het was fijn om weer eens wat te schrijven. Ik wens iedereen een fijne avond en wellicht tot gauw.

Groet Nuel

Leave a Reply

