Weekend 20-1-2013

Goedeavond dames en heren,

Weer even twee daagjes niet geblogd, het was druk, gisteren was mijn rustdag in het weekend dus koos ik ervoor om lekker niets te doen.
Gekeken naar Barcelona, die helaas verloren van het altijd lastige Sociedad, in de avond heb ik de GEWELDIGE film Django Unchained gezien.
Jamie Foxx verdient een oscar voor zijn acteerwerk in deze film, het is dan ook een geweldige aanrader, de film is wel erg ingrijpend en bij vlagen erg bruut.

Ik kan het zelf echt niet begrijpen dat mijn voorouders, en van de meeste donkere personen zo zijn behandeld, hoe kon de mens zo zijn?
Ben er dus ook erg blij mee dat ik in deze tijd leef waar zulke praktijken nooit en te nimmer voorkomen.
Racisme zal helaas nooit verdwijnen maar hoe de donkere mens vroeger werd behandeld was echt absurd.
Nogmaals ongeacht je afkomst en mening, kijk alsjeblieft naar Django Unchained, het is te downloaden via PirateBay maar je zou hem ook gewoon in de bios kunnen kijken, al met al moet het je raken want het is echt een geniale film.

Vervolgens moest ik de dag erop een kleine 4 uurtjes werken in het altijd chaotische Primark, filiaal Almere waar ik nu zo’n pak m beet 2 weekjes aan het werk ben.
Het bevalt me zeker en ik begin steeds meer te leren en onthouden, goede job die ik hopelijk nog een tijdje mag uitvoeren.

Na het werk had ik extreem veel honger en heb ik thuis een nasi ( klaargemaakt door mijn chefkok moeder) helemaal verslonden, zat ook helemaal vol.
En het mooiste van dit hele weekend, AJAX – Feyenoord, Amsterdam heeft weer eens de oude bravoure getoond, voetbal zoals het hoort bij vlagen, onder aanvoering van het super talent Viktor Fischer werd Feyenoord terug naar Rotterdam gestuurd met een 3-0.
De jongeling van Feyenoord, Jean Paul Boetiüs had de grootste mond voorafgaand aan de Klassieker, zijn uitspraak luidde: ” Ik zal Ricardo Van Rhijn ( de rechtsback van AJAX)  schudden als Milkshake “.

Boetiüs heeft geen slechte wedstrijd gespeeld, integendeel de beste aan de kant van Feyenoord en heeft Van Rhijn een rode kaart doen ontvangen, maar geschud is helemaal niemand, hij is teruggestuurd naar Rotterdam met 3-0.
Genoeg over het voetbal, het weekend zit erop, morgen weer knallen voor stage, nog enkele dagen te gaan en dan ben ik weer met enige regelmaat in Hilversum te vinden.

Gek genoeg kijk ik gewoon echt vreselijk uit naar School, zo zie je maar dat als je iets te vaak doet het niet leuk meer vindt, maar als je het een hele geruime periode niet hebt of doet ga je het missen.
Nu ga ik even een film kijken en mijn oogleden rusten.

Fijne avond dames en heren.

Leave a Reply

