Blog #2

Goedemiddag,

Blog 2 wordt een willekeurige tekst, ik denk aan zoveel dat ik eigenlijk continu wil typen, natuurlijk gaat dat wat te ver aangezien iedereen tegenwoordig zijn of haar verplichtingen heeft.

Ten eerste ik heb echt een hekel aan sneeuw! Als ik binnen zit, lekker tegen de kachel aan met chocolade melk in mijn hand en de laptop op mijn schoot kan ik er echt nog van genieten, dan brengt het me terug naar ” vroeger ” de tijden dat je sneeuwpoppen maakte in de kou, of zelfs sneeuw naar elkaar toegooide en daarvan genoot.

Maar zodra ik een stap buiten de deur zet komen talloze negatieve emoties naar boven, wat dat betreft ben ik echt een Surinamer terwijl ik toch hier in Nederland ben geboren en al meerdere jaren hier woon, ik trek die kou hier in de winter gewoon echt niet, sneeuw, ijs en regen BAH.
Nee doe mij maar hittegolven in plaats van deze extreme kou, ik zweet liever dan dat mijn oren, tenen en vingers bevriezen.

Helaas valt er niks tegen het klimaat te doen en is het afwachten wanneer de sneeuw verdwijnt en de temperatuur gaat dalen, de enige 3 leuke dingen aan de winter periode zijn 1: Kerst
2: Oudjaar/Nieuwjaar
3: Mijn verjaardag op 28 februari.

Dat gezegd hebbende wil ik het hebben over de perceptie van liefde tegenwoordig, natuurlijk het is verschillend per persoon maar het valt me op dat lust het wint van liefde.

Alles is gebaseerd op lust, het begint al bij een simpele reclame, de Axe reclame als voorbeeld van de gozer die geen dames weet aan te trekken en dan besluit om Axe op te spuiten, plotseling komen er vanuit elke hoeken dames die met elkaar vechten en worstelen om de jongeheer te kunnen bereiken.

Dat was enkele jaren geleden, sindsdien is Axe stipt #1 en eigenlijk niet meer weg te denken, dit voorbeeld kreeg ik notabene op school aangeleerd tijdens een marketing les.
Zo zie je maar weer SEX SELLS!

Maar los van de reclames, je ziet het ook in de jeugd van tegenwoordig, meisjes tussen de 13 – 16 die tegenwoordig lijken op 18 – 21, meisjes van 12 13 die zelf hun kleding uitkiezen, meisjes van 12 – 16 die roken en uitgaan, zelfs meisjes van 12 – 16 met baby’s in hun buik.

Kijk het kan dat ik mij vergis, maar in mijn tijd kwam dit amper voor, sterker nog eigenlijk hoorde je het nooit, er waren natuurlijk uitzonderingen maar over het algemeen was sex als jong kind een taboe.

Er is in feite helemaal niet slechts aan seks zelf maar de waarneming van jongelingen met betrekking tot seks is het foute, ze zien het als een verplichting en doen het meer uit lust dan uit liefde, waar dit is ontstaan weet ik niet, het kunnen de reclames zijn of de clips, zelfs de boeken of films die je tegenwoordig overal kunt lezen / zien, wat ik wel weet is dat ik mocht ik ooit kinderen krijgen er hard aan ga werken om hun net zo bewust te worden van de juiste waarneming als mij.

Dat was het wel zo’n beetje, er is nog veel meer waar ik over pieker maar dit is wel genoeg, i guess.
Nog een fijne werkdag / schooldag toegewenst en voor de vrije mensen onder ons, lucky bastards !

One thought on “Blog #2

Leave a Reply

